Amerikanernes Thanksgiving afholdes altid den fjerde torsdag i november, og Black Friday gør, som bekendt, sin entré dagen efter. I år falder Black Friday den 23. november, men betegnelsen kan spores tilbage til 60’erne, da dagen efter Thanksgiving omtaltes som ufatteligt travl for butikkerne, idet de amerikanske borgere tog ud og handlede massivt ind på deres fridag. Man indså hurtigt markedsføringspotentialet i de tidligere 00’ere, og siden har Black Friday konceptets popularitet været stigende over hele kloden. Det er dog også med rette, for hvis man holder tungen lige i munden, kan man virkelig gøre et kup eller to, når dagen oprinder.

 

Forberedelse er essentiel

Hvis du påtænker at deltage i tilbudsjagten sammen med de andre tilbudsjægere, er det en ganske god idé, hvis du forbereder dig en lille smule, før det hele starter. Her kan du bl.a. besøge butikkernes hjemmesider et par dage forinden for at danne et overblik over de forskellige tilbud, som ofte annonceres et par dage før. Der kommer dog også tilbud i løbet af dagen, så derfor er det en god idé at holde sig opdateret – eksempelvis via forskellige sociale medier. Hvis du laver et fornuftigt forarbejde, kan du optimere shoppedagen betragteligt. Du kan også få et bedre overblik, hvis du besøger forskellige hjemmesider, der samler forskellige tilbud og samtidig bidrager med nyttig viden omkring konceptet, hvilket du bl.a. kan finde på Blackfridaydanmark.dk.

 

Black Friday – onlineversionen

Hvis ikke du har tid eller overskud til at handle i de fysiske butikker, og samtidig gerne vil undgå de sommetider lettere stressende miljøer, kan du i stedet handle direkte fra computeren. I denne forbindelse bør du også lave en smule research, før arrangementet løber af stablen. Samtidig bør du sørge for en hurtig internetforbindelse. Skulle du alligevel misse et godt tilbud, skal du ej fortvivle. Du får nemlig en ny mulighed allerede om mandagen den 26. november. Dagen er bedre kendt som Cyber Monday, hvilken i princippet er E-handlens svar på Black Friday.